LEER MEER OVER DEZE CASE
Uitdagen
Het definiëren van het juiste startpunt
Het bepalen van de juiste doelstellingen en het herkenen van je uitdagingen is het startpunt van elke digitale transformatie en innovatie binnen een organisatie.
Bij ons begint het bij de mens en de dialoog en niet bij de oplossing. Op deze manier stellen wij de klant centraal en proberen wij door doorvragen en uitvragen erachter te komen wat de kern van jouw uitdagingen is. Alleen zo denken wij echt te kunnen begrijpen en het juiste probleem te agenderen waar een oplossing voor nodig is.
Adviseren
Cloudiction daagt je uit. Om je blik naar binnen te keren en om eens door een kritische bril naar je organisatie, en je IT-landschap in het bijzonder, te kijken.
Samen met onze klanten kijken we naar hoe de IT van hun organisatie nu ingericht is. Wat er goed is, waar het beter kan en wat ze er in de nabije toekomst van verwachten. Op basis hiervan komen wij met een gedegen advies.
Wij zijn
gespecialiseerd in:
Cloud advisory
IMPLEMENTATION STRATEGIES
Wanneer je vragen hebt over welke implementatiestrategie het beste bij jouw bedrijf en ICT-landschap past, staat Cloudiction klaar met raad en daad. Om je alvast op weg te helpen, hebben we het proces dat het implementeren van een nieuwe technologie in je organisatie (ongeveer) altijd doorloopt voor je op een rij gezet:
1. Identificeren van de uitdaging
2. Bepalen van de (mogelijke) oplossing
3. Akkoord verkrijgen van de stakeholders
4. Implementatieteam formeren
5. Mogelijke technologische oplossingen bekijken
6. Oplossing kiezen
7. Nieuw systeem in kaart brengen
8. Een pilot draaien
9. Adoptietraining voor medewerkers
10. Lanceren
11. Evalueren
12. Strategische fit & functionele integratie .
CONNECTED ECOSYSTEM
Tegenwoordig maken de meeste bedrijven gebruik van meerdere platforms, devices, werkplekken en diensten. Dit noemen we een ecosysteem. In de ideale wereld communiceren de losse onderdelen van een ecosystem met elkaar in een open, flexibele en interactieve digitale omgeving.
De uitdaging waar veel bedrijven mee te maken krijgen is om al deze diensten naadloos met elkaar te laten communiceren, oftewel er een connected ecosystem van te maken. Cloudiction is zeer bedreven in het creëren van connected ecosystems en adviseert jou graag over hoe je al jouw systemen samen kunt brengen voor een “goed gesprek”
MULTI CLOUD STRATEGY
Een multi-cloud strategie (waarbij je dus gebruik maakt van de diensten van meerdere cloud-providers) geeft bedrijven de vrijheid om de beste cloud-oplossing bij elke workload te kiezen. Cloudiction heeft ruime ervaring met het vinden, installeren en onderhouden van de populairste multi-cloud oplossingen. Wij zetten onze kennis en expertise graag in om de ideale multi-cloud strategie voor jouw platform op te stellen. Multi-cloud strategieën hebben veel voordelen:
1. Provider-specifieke diensten
2. Verbeterde schaalbaarheid
3. Kleinere ecologische voetafdruk
4. Gecentraliseerd management
5. Minder druk op IT
6. Bespaart kosten en tijd
7. Moderne server- en opslagmogelijkheden
8. Verbeterde beveiliging
9. Verbeterde toegankelijkheid
TCO
De Total Cost of Ownership (TCO) is het totaal van alle kosten die gepaard gaan met de aanschaf, het gebruik en het onderhoud van IT-apparatuur gedurende de hele levenscyclus. Cloudiction adviseert je op het gebied van grip en overzicht houden op deze kosten en denkt graag mee over hoe je je budget slim kunt besteden. Zo pluk je morgen (én overmorgen) de vruchten van wat je vandaag doet.
CLOUD MIGRATION STRATEGY
Een cloud migration strategy is een organisatieoverkoepelend plan om bestaande on-premise applicaties, workloads en servers naar de cloud te migreren. Vaak is de doellocatie Google Cloud Platform (GCP), Microsoft Azure of Amazon Web Services (AWS), maar er zijn natuurlijk (veel) meer opties. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van een hybride cloud-oplossing of vraag je je af of je beter voor een public of private cloud-provider kunt gaan? Cloudiction heeft de antwoorden op al jouw vragen.
Succesvolle cloud migration strategies:
1. Hebben duidelijke prioriteiten wat betreft de te migreren workloads
2. Hebben een duidelijk migratieplan voor de individuele workloads
3. Maken gebruik van een pilot
4. Worden uitvoerig getest
5. Passen de strategie aan o.b.v. de resultaten van de pilot
6. Maken gebruik van een strategiedocument voor de teams
7. Maken gebruik van roll-back mogelijkheden
CLOUD SELECTION
Hoe vind je je weg in het enorme landschap aan cloud-providers en de bijbehorende diensten? Laat Cloudiction jouw digitale sherpa zijn op weg naar jouw digitale transformatie. Je moet op je reis sowieso rekening houden met de volgende factoren:
Timing – bedenk voordat je op zoek gaat naar mogelijke providers wat je organisatie nodig heeft en wat je met de migratie wil bereiken.
Certificaten & best practices – werk alleen met providers die de juiste certificaten bezitten, industriestandaarden hanteren, en die op de hoogte zijn van de best practices in jouw markt.
Tech & toekomst – kies een provider wiens tech (zo) naadloos (mogelijk) aansluit op je bestaande landschap en wiens toekomstplannen op één lijn liggen met de jouwe.
Ondersteuning – vraag altijd op welke manier de provider van plan is jou te ondersteunen.
Veiligheid en datamanagement – jouw provider moet transparant zijn over waar data opgeslagen is, hoe ze omgaan met persoonlijke gegevens en hoe deze beveiligd zijn.
Partners – met welke partners en leveranciers werkt jouw provider samen en hoe garanderen zij dat hun partners handelen in overeenkomst met jouw SLA?
Contracten & SLA’s – staat je contract vol met onbegrijpelijk jargon? Dan kan de ISO Standard for Service-Level Agreements uitkomst bieden.
Betrouwbaarheid & performance – downtime is helaas onvermijdelijk, waar het om gaat is hoe de provider ermee omgaat. Als ze hier niet snel en duidelijk op kunnen antwoorden, moet je op zoek naar een andere.
Vendor lock-in – wanneer je (veel) op maat gemaakte tech gebruikt, kan het zijn dat je niet zomaar over kunt stappen naar een andere provider. Als je gebruik maakt van de standaardoplossingen van de provider is dit proces een stuk makkelijker (maar niet altijd).
Gezondheid – onderzoek (bijvoorbeeld m.b.v. online reviews en openbare jaarcijfers) hoe gezond jouw potentiële provider is. Ze moeten stabiele service leveren, financieel gezond zijn en een smetteloos juridisch verleden hebben.
RFP MANAGEMENT
Een RFP, oftewel een Request For Proposal, is een document dat je opstelt om een offerte voor een product, dienst op oplossing aan te vragen. Klinkt simpel, is het niet. Het is namelijk een stuk lastiger dan het lijkt om een goede, duidelijke én eenduidige RFP op te stellen. De experts van Cloudiction zeer bedreven in het opstellen van RFP’s van A tot Z. Ze helpen jou dan ook graag om ervoor te zorgen dat je uitsluitend passende en complete voorstellen zult ontvangen n.a.v. jouw RFP. Een goede RFP bevat sowieso het volgende:
- Introductie van je bedrijf
- Meetbare doelen
- Duidelijke scope
- Overzichtelijke timeline
- Beschikbaar budget
- Functionele en technische eisen
- Voorbeelden van bedrijven die het in jouw ogen goed doen
INTERIM CIO/CISO
Een virtual Chief Information Officer of Chief Information Security Officer is in essentie een parttime IT-directeur op afstand. Hij of zij zorgt ervoor dat jouw IT-landschap efficiënt is ingericht, goed beveiligd is en dat eventuele risico’s tijdig worden opgemerkt en geëlimineerd. En dat alleen wanneer jij dat nodig hebt! Cloudiction levert ervaren, slimme en professionele virtual CIO’s en/of CISO’s, zodat jij je kunt focussen op je core business en je voordeel kunt doen met:
- Optimale beveiliging
- Minimaal risico
- Hoog rendement
- Maximale service